Poradna lékaře

Děkujeme za Váš zájem o odbornou poradnu.
Svůj dotaz můžete položit prostřednictvím formuláře na stránkách ulekare.cz, kde Vaše dotazy zodpoví zkušení lékaři.

Nalezeno 573 záznamů z celkového počtu 573, zobrazeny 486. - 490.

91  92  93  94  95  96  97  [ 98 ]  99  100  101

Dobry den chci se jenom zeptat na vec co se tyka me pritelkyne ktera nedavno porodila krasnyho chlapecka..v dobe tehotenstvi ji rikali ze miminko je v poradku a ze neni zadny problem aby byl zdravi ale tedka ma pproblemy s dychanim a ma oslabene srdicko..doktori rikali ze mu zbejva malo casu na to aby prezill..jak je tohle mozny.?
Dobrý den, během těhotenství je oběh dítěte závislý na matce. Až teprve po porodu se dítě poprvé nadechuje. A začíná pracovat jako samostatná jednotka. Diagnostika v těhotenství v dnešní době významně pokročila, ale přesto nejsme schopni předpovědět všechno. Stran vaší přítelkyně vám nejpřesnější informace sdělí spíše ošetřující lékař dítěte. MUDr. Kateřina Plocová
Dobrý den, prosím o radu pro mojí 72 letou maminku. Poslední půl rok jí téměř denně budí kolem 4 h ráno bušení srdce. Maminka se léčí na zvýšenou činnost štítné žlázy a vyšší tlak, absolvovala krevní odběry, kontrolu u internisty-vše v normě, u kardiologa-EKG i ECHO v pořádku. Dostala léky na uklidnění a něco na tachykardie (bohužel nevím jméno léku) ale situace se nezměnila a maminka se tím velmi stresuje. Má obavy že to může souviset s trávením, leta trpí zácpou (sedavé zaměstnání), proto teď málo jí a výrazně zhubla. Uvažuje o gastroskopickém vyšetření, myslíte že je opravdu nutné? Krom těchto potíží jí zlobí krční a hrudní páteř ale vyšetření opět neukázala nic závažného. Nevíme kam se obrátit, maminka se stravuje zdravě, nekouří, má pohyb. Děkuji vám za radu.
Dobrý den, bohužel, tomto případě nutost gastrofibroskopického vyšetření nejlépe zhodnotí ošetřující lékař. Pokud maminka trpí pravidelným bušením srdce každé ráno možná by bylo vhodné zajistit dlouhodobější monitoraci EKG (tzv. Holter) buď za hospitalizace nebo cestou domácí monitorace. Toto vyšetření by měl doporučit ošetřující kardiolog. MUDr. Kateřina Plocová
Dobrý den, mé dceři byl v 6 měsících diagnostikován defekt síňového septa 1,5cm se zvětšením pravostrannýchodd.srdečních na 130-140% s velkým průtokem pře chl.plicnice do 20 torrů. Dnes je jí 11 měsíců a čekáme na vyšetření , chtěla jsem se zeptat zda je možné takto velký otvor uzavřít pomocí katetru kterým bude zaveden okludér a nebo bude nutná operace.Děkuji Vám za odpověď .
Dobrý den, katetrizační uzávěr defektu lze provést u defektů do 40 mm. Záleží také na tom o jaký typ defektu se jedná, zda- li je defekt jeden či se jedná o vícečetné defekty a také na na jeho anatomické lokalizaci. Pokud by se jednalo o samostatný defekt , s příznivou anatomickou lokalizací tak je jeho katetrizační uzávěr možný. Nejlépe Vám na tuto otázku odpoví lékař, který bude provádět echokardiografické vyšetření a bude kompletně informován o typu defektu , velikosti a anatomických poměrech. MUDr. Kateřina Plocová
Dobrý večer chcu se vás zeptat prosím mám neustále nával, tlaky na srdcy a není my dobře měla jsem EKG holtr na 24h. výsledek_ rytmus SR s TF 45/min v noci až 158/min ve dne průměr 90/mn, na záznamu zachyceno cca 550 polymorfních KES přechodně bigeminicky a trigeminicky vázaných. Sporadické komorové kuplety bez pauz na 2s. užívám Prokoalan 5mg. co to pro mne znamená když je stále zle mám přidružené choroby- DM inzulinoterapie, chron zánět ledvina atd... je mi 35 let co my prosím poradíte děkuji:
Dobrý den , na tuto otázku Vám nejlépe odpoví Váš ošetřující kardiolog, u kterého by jste měla být v péči. MUDr. Kateřina Plocová
Zajímá mě, co to je tako-tsubo syndrom, jak je pacient ohrožen, dá-li se léčit, jestli jsou nutná nějaká omezení v životním stylu. Děkuji
Dobrý den, tako-tsubo syndrom neboli syndrom zlomeného srdce či stresová kardiomyopatie (kardiomyopatie - onemocnění srdečního svalu), je velmi vzácné reverzibilní onemocnění srdečního svalu. Nejčastěji se projevuje jako klasický akutní koronární syndrom, avšak bez uzávěru koronárních cév. Mezi rizikové faktory patří zejména stres spojený s emocionálním otřesem. Dalšími rizikovými faktory jsou trauma, krvácení, mozkový infarkt , otravy léky,atd. Přesto se u zhruba jedné třetiny pacientů nepodaří určit příčinu onemocnění. Prognóza onemocnění je obvykle velmi dobrá, zhruba u třetiny pacientů dojde ke spontánní úpravě funkce srdce cca do jednoho týdne. Průměrná doba potřebná k zotavení je potom dva až tři týdny. Doporučená terapie u pacientů s přetrvávající dysfunkcí levé komory by pak měla zahrnovat ACE inhibitory, beta-blokátory a diuretika. Doporučeno je také pravidelné kontrolní EKG jednou za cca tři měsíce. MUDr. Kateřina Plocová

PORADNA

Dotaz:

Dobrý večer.Mám dotaz.

Odpověď:

...

Vstup do PORADNY

VIDEO

Koronární bypass

Cílem operace je zajistit dostatečný přísun krve pro srdeční sval, zlepšit tak jeho funkci a snížit riziko náhlé smrti (infarktu myokardu).

Koronární bypass

Zobrazit VIDEO ARCHIV